Friday, November 2, 2012

မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္မႈ ပိုမိုၾကံဳေတြ႕လာ

မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ကားတင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ လိုင္စင္မဲ့ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို လိုင္စင္ခ်ေပးၿပီး
ေနာက္ပိုင္း ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္မႈကို ပိုမိုၾကံဳေတြ႕လာရေၾကာင္း ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစု၏ ေျပာၾကားခ်က္
အရ သိရွိရသည္။
"အရင္အစိုးရလက္ထက္တုန္းက ဇိမ္ ခံကားတင္းသြင္းခြင့္မွာ ကန္႔သတ္မႈေတြ ရွိခဲ့တယ္။
အစိုးရအေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အစိုးရကေန ဇိမ္ခံကား ေတြကို အရင္ဆံုးခ်ေပး
တယ္။ တကယ္ေတာ့ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးမွာ အသံုးျပဳမယ့္ကားေတြကိုပဲ
အရင္ဆံုးခ်ေပးသင့္တယ္။ ေနာက္ တစ္ခ်က္
တိုးပြားလာမယ့္ယာဥ္စီးေရနဲ႔ သင့္ေတာ္မယ့္
လမ္းစီမံခ်က္ေတြကိုအရင္မလုပ္ဘဲနဲ႔ ကားေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ေတြကို ခ်ေပးလိုက္ေတာ့
႐ံုးဆင္း႐ံုးတက္ ခ်ိန္ေတြမွာ မႏၲေလးမွာ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္ လာတယ္။ အခုဆိုရင္ တစ္ေနရာ
ရာကို သြားမယ္ဆိုရင္ ေစာထြက္ေနရတယ္"ဟု ခ်မ္းေအးသာစံၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သူ
ကိုေက်ာ္ဘုန္းေအာင္က ျမန္မာတိုင္း(မ္) ကို ေျပာသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္လာ သည္ႏွင့္အမွ် ယာဥ္တိုက္မႈအႏၲရာယ္ကို ပိုမိုသတိ
ထားလာရေၾကာင္းလည္း လမ္းအသံုးျပဳသူအမ်ားစုက ေျပာၾကသည္။ "စက္မႈကေန ၿမိဳ႕ထဲကို
ေက်ာင္းသြား ႀကိဳတဲ့အခါတိုင္း ကားကို သတိထား ေမာင္းေနရတယ္။ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္လာ
တဲ့အတြက္ လမ္းလုတာေတြ၊ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ေမာင္းတာေတြ၊ ကိုယ့္ကားေရွ႕ ကို ဆိုင္ကယ္
ေတြ ႐ုတ္တရက္ထြက္လာ ေတြကို မနည္းသတိထားေမာင္းေနရ တယ္။
အရင္က စက္မႈကေန ၿမိဳ႕ထဲကို သြားရင္ အခ်ိန္သိပ္မေပးရေပမယ့္ အခု ယာဥ္ေၾကာၾကပ္
လာတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ထဲ ကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရာက္ႏိုင္ဘူး။ စက္မႈ ကေနထြက္ရင္ ပထမဆံုး
တံခြန္တိုင္ေဈး မွာ ၾကပ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ကြ်ဲဆည္ကန္ ကားကြင္း၊ သံလမ္း၊ အဲဒီကေန
ေတာက္ ေလွ်ာက္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္ေတာ့တာပဲ" ဟု စက္မႈဇုန္တြင္ ေနထိုင္သူ ဦးရဲ၀င္းေအာင္
က ေျပာသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေစမႈမ်ားတြင္ ခရီး သည္တင္ယာဥ္မ်ား မွတ္တိုင္တြင္ စုျပံဳ ေနျခင္း၊
ယာဥ္မွတ္တိုင္တြင္ ခရီးသည္ အတင္အခ်ျပဳလုပ္ရမည့္အစား ဂိတ္ထိုး ၍ လူမျပည့္မခ်င္း
ရပ္နားေစာင့္ေနျခင္း၊ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ရပ္နား ျခင္းမျပဳဘဲ လမ္းဆံုလမ္းခြ
ေထာင့္မ်ား တြင္ ခရီးသည္အတင္အခ်ႏွင့္ ကုန္အတင္ အခ်ျပဳလုပ္ျခင္း၊ လမ္းေဘးတြင္
ေဈးဆိုင္မ်ား စည္းကမ္းမဲ့စြာ တည္ခင္း ေရာင္းခ်ျခင္း၊ အိမ္ရွင္မ်ားက လမ္းေပၚတြင္
ယာဥ္မရပ္ရ  မွတ္တိုင္မ်ား စိုက္ထူ ထားျခင္း၊ ကားမ်ား ကန္႔လန္႔ရပ္ထား ျခင္း၊ ကုန္တင္
ကုန္ခ် ျပဳလုပ္ျခင္း၊ စက္ဘီး၊ဆိုင္ကယ္၊ ကားမ်ား အဆင့္ဆင့္ရပ္နားထားသျဖင့္ ယာဥ္
ေၾကာတစ္ခုလံုးအသံုးျပဳမရျခင္းတို႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီလမ္းတံတားဌာနမွ အခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရသည္။
"အခုေနာက္ပိုင္း မႏၲေလးရဲ႕လမ္းမႀကီးေတြမွာ သိသိသာသာယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေတြ
ရွိလာတယ္။ တခါတေလ ဆို ယာဥ္ေၾကာပိတ္မိေနတာ ၁၀ မိနစ္၊ ၁၅ မိနစ္ေလာက္အထိ
ရွိလာတယ္။ အရင္က သူ႔ဟာနဲ႔သူ သဟဇာတျဖစ္ေပ မယ့္ အခုကားအသစ္ေရာ ဆိုင္ကယ္
အသစ္ေတြပါေပါလာေတာ့ လမ္းေတြက က်ဥ္းသလိုျဖစ္သြားတယ္"ဟု မဟာ ေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္
တြင္ ေနထိုင္သူကိုဉာဏ္၀င္းက ေျပာသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ အခ်ဳိ႕လမ္းမ်ားမွာ ပိတ္ဆို႔ေနသျဖင့္ ဆက္စပ္လမ္းမ်ား လိုအပ္ေနျခင္း၊ ယာဥ္
စည္းကမ္းလမ္း စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ အားနည္းျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာထိန္းခ်ဳပ္ေရး အစီအမံမ်ား
မရွိျခင္း၊ အသစ္တည္ေဆာက္ေသာစီးပြားေရး အေဆာက္အအုံမ်ားတြင္ လံုေလာက္ေသာ
ကားပါကင္ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္မႈမရွိျခင္းတို႔သည္လည္း ယာဥ္ေၾကာၾကပ္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစ
ေၾကာင္း သိရသည္။
"မႏၲေလးမွာ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ၿမိဳ႕ရဲ႕အေရွ႕
အေနာက္ ဆက္စပ္လမ္းေတြ လိုအပ္ေနတာေတြလည္းပါတယ္။ ဥပမာ လူသြားမ်ားတဲ့ေနရာမွာ
မ်က္ပါးရပ္စစ္တပ္နဲ႔ ပိတ္ဆို႔ေနတာမ်ဳိး၊ မႏၲေလးတကၠသိုလ္နဲ႔ ပိတ္ေနတာမ်ဳိး၊ ခ်မ္းျမသာစည္
ေလဆိပ္အေဟာင္းက ပိတ္ေနတာမ်ဳိးေတြ ရွိေနပါတယ္။ ေနာက္ ၆၆ လမ္းမွာ  Pharmacy
ကလည္း ပိတ္ေနျပန္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ၿမိဳ႕အ၀င္လမ္းေတြက အလုပ္ဆင္းခ်ိန္ဆို ပိတ္ေနၿပီေပါ့။  ေနာက္ၿပီး လမ္းမေပၚအထိ
ေဈးဆိုင္ေတြ ခင္းက်င္းထားတာမ်ဳိးေတြ၊ လမ္းစည္းကမ္းမရွိတဲ့၊ မသိတဲ့ယာဥ္ေမာင္းေတြ၊
လမ္းစည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တဲ့သူေတြအျပင္ လမ္းမေကာင္းတာေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ
ပိတ္ဆို႔ရတာပါ။ အသစ္တည္ေဆာက္တဲ့ စီးပြားေရးအေဆာက္အအုံေတြမွာလည္း လံုေလာက္
တဲ့ ကားပါကင္ကို ထည့္သြင္းတည္ ေဆာက္သင့္တယ္္"ဟု  C.A.D Construction မွ
ဦးဇင္မင္းေဆြက ေျပာသည္။
 "တစ္ဆက္တည္းေျပာရရင္Traffic Control Plan မရွိေသးတာလည္း ပါ မယ္။ အဲဒါေတြမရွိ
ဘဲ လိုင္စင္ေတြခ်ေပး ေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ကင္းေ၀းေအာင္ ယာဥ္ေမာင္း
လိုင္စင္ကို လည္း စနစ္တက်နဲ႔ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ သင္ေပးၿပီးမွ ေပးသင့္ပါတယ္။ ယာဥ္
စည္းကမ္းလမ္းစည္းကမ္း ပညာေပး တာကလည္း အားနည္းေနေသးတယ္ လို႔ ျမင္ပါတယ္။
Traffic Control Plan ကို အခုကတည္းကေရးဆြဲၿပီး ေျဖရွင္းသင့္တယ္။ မဟုတ္ရင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕
က ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ေနရင္ ေျခက်င္ သြားရတာကမွ ပိုၿပီးခရီးတြင္ ေတာ့မယ့္ အေန
အထားကို ေရာက္ေတာ့မယ္"ဟု ဦးဇင္မင္းေဆြက ေျပာသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ စာရင္းမ်ားအရ လူစီးယာဥ္ ၃၈,၅၄၄ စီး၊ ကုန္တင္ယာဥ္
၈,၇၇၀ စီး၊ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္ ၁,၃၅၉ စီး၊ အျခားယာဥ္ ၅၀၁ စီး၊ ႏွစ္ဘီးတပ္ယာဥ္ ၄၂၀,၇၆၈
စီး၊ သံုးဘီးတပ္ယာဥ္ ၉,၈၂၅ စီး၊ ေထာ္လာဂ်ီ ၅,၇၂၉ စီး၊ စက္ယႏၲရား ၃၀ စီးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ျဖစ္ေစတဲ့အခ်ိန္ျပည့္ ရပ္တန္႔ထားတဲ့ ကိုယ္ပုိင္ယာဥ္ေတြ၊  လမ္းေပၚမွာ
ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်တဲ့ ေဈးဆိုင္ေတြ၊ စည္းကမ္းမဲ့ ရပ္နားထားတဲ့ စက္ဘီးေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ေတြကို
မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အခြန္ဌာန၊ ေဈးႏွင့္ သားသတ္ဌာန၊  စည္ပင္
ရဲတပ္ဖြဲ႕၊ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔ကေနၿပီး ဥပေဒအရ ဖိဖိစီးစီး အေရးယူဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္"ဟု 
မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္းတံတားဌာနမွ ဌာနမႉး ေဒၚခင္ေမေဌးက
ေျပာၾကားသည္။

သန္းနိဳင္စိုး
The Myanmar Times

No comments:

Post a Comment