Saturday, November 3, 2012



ႏွစ္ေပါင္း ၅၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္း လုပ္ငန္းသည္ ေနာက္ဆုံးတြင္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္း လုပ္ကိုင္ရန္ စတင္ေဆြးေႏြး လာရေတာ့သည္။
တစ္ဦးလၽွင္ က်ပ္ ၁၀ ႏွုန္းျဖင့္ အစိုးရက ေကာက္ခံ ေျပးဆြဲေနေသာ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းပိုင္း ေျပးဆြဲျခင္း လုပ္ငန္းသည္ လစဥ္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ အရွုံးေပၚလ်က္ ရွိၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စီးနင္းသူ ခရီးသည္မွာ တစ္ရက္လၽွင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လူဦးေရ၏ ၁ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏွုန္း ျဖစ္သည့္ လူတစ္သိန္းေက်ာ္သာ ရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္း ခရီးစဥ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ စရိတ္ အသက္သာဆုံးႏွင့္ အခ်ိန္တိုတြင္း ခရီးေရာက္နိုင္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္တိုင္ ရန္ကုန္ လူဦးေရ၏
၉ဝ ရာခိုင္ႏွုန္းေက်ာ္ကပင္ အားကိုးအားထားျခင္း မျပဳၾကသည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။ ထိုေမးခြန္းက စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။
အမွန္စင္စစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားထက္ အစစအရာရာ အဆမ်ားစြာ သာလြန္ေန၍ အားကိုးေနျခင္း မဟုတ္၊ သြားလာရ လြယ္ကူအဆင္ေျပၿပီး သြားလိုေသာ ေနရာမ်ားသို႔ ဘတ္စ္ကားမ်ားက တိုက္ရိုက္ ေရာက္ရွိနိုင္ျခင္းက အဓိကအခ်က္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တြင္ တစ္မွတ္တိုင္ စီးလၽွင္ပင္ ၂၀၀ က်ပ္ ေပးရသည့္ အထူးယာဥ္လိုင္း ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆြဲလာသည့္တိုင္ စီးနင္းသူ ခရီးသည္ အမ်ားအျပား ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ ဆိုသည္မွာ မတ္တတ္ရပ္စီးသည့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ျပည့္က်ပ္ေနသည့္ အထူးကားမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိျမင္နိုင္ပါသည္။
ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္း စတင္ခဲ့စဥ္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ခန႔္က ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း လုပ္ငန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ႏွင့္ ဆင္ေျခဖုံးေနရာမ်ားကို အဓိကထား ဆက္သြယ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဧရိယာ တစ္စထက္တစ္စ က်ယ္ျပန႔္လာမွုေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းသည္ ၿမိဳ႕တြင္းဧရိယာအတြင္း တစ္စထက္တစ္စ ဝင္လာလ်က္ ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား၏ ယေန႔ အထိ အားနည္းခ်က္မွာ အမ်ားျပည္သူ သြားလာရလြယ္ကူ အဆင္ေျပေအာင္ ခ်ိတ္ဆက္ေပးရန္ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ၿပီး ထိုအားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ဘတ္စ္ကားခမ်ားထက္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားသည္ အဆ ၂ဝ ေက်ာ္ ေဈးသက္သာသည့္တိုင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လူထုကို မဆြဲေဆာင္နိုင္သည့္အခ်က္ ျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းက ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ ပတ္ရထား လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ရန္ စိတ္ဝင္စားသူ ရာဂဏန္းနီးပါးခန႔္ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္ဟု သတင္းမ်ားက ေဖာ္ျပသည္။ မည္သူက ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္သည္ ျဖစ္ေစ အဓိက စိန္ေခၚလာမည့္ အခ်က္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို ပုဂၢလိက ေျပာင္းလဲ၍ မည္သို႔ ဆြဲေဆာင္ နိုင္မည္နည္း ဆိုသည့္အခ်က္ ျဖစ္သည္။
တစ္ေန႔ ပ်မ္းမၽွ ၁၀ က်ပ္ျဖင့္ စီးနင္းေနေသာ ခရီးသည္ တစ္သိန္းအနက္ ပုဂၢလိကက တစ္ရာက်ပ္သို႔ ေျပာင္းလဲ ေကာက္ခံပါက အဆိုပါ တစ္သိန္းသည္ ယခုပုံစံ လမ္းေၾကာင္းမ်ားအတိုင္း ေျပးဆြဲပါက ရထားတြဲမ်ား မည္မၽွ ေကာင္းမြန္ လာပါေစ ပုံမွန္ စီးနင္းသူ ႐ုတ္တရက္ ထို႔ထက္ မ်ားျပားလာရန္ မရွိပါ။
ဥပမာ - ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ (ေျမာက္ပိုင္း) မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ သြားေရာက္လိုသူသည္ ဒဂုံတကၠသိုလ္ ဘူတာသို႔ လွမ္းဝင္သြား႐ုံ ေရာက္နိုင္သည့္ ကားဂိတ္ မရွိပါ။ အလားတူ လွည္းတန္းသြားလိုလၽွင္ ရထားသည္ မည္သို႔မၽွ ကားျဖင့္သြားသူထက္ မျမန္နိုင္ပါ။ ထိုအခ်က္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လုပ္ငန္းႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသြားမ်ားအတြက္ ေပ်ာက္ဆုံးေနသည့္ Missing Link (ကြင္းဆက္) ျဖစ္ပါသည္။ စင္ကာပူ MRT ဆင္ေျခဖုံးမ်ားတြင္ ဘူတာ အမ်ားစု၌ အလြယ္တကူ စီးနိုင္သည့္ LRT ဟုေခၚသည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ ဘူတာမွဆက္၍ ခရီးဆက္ရမည့္သူမ်ားကို ရထားလက္မွတ္ ျပ၍ စီးနိုင္ေအာင္ အီလက္ထရြန္နစ္ကတ္မ်ားျဖင့္ လိုရာေရာက္ေအာင္ စီစဥ္ေပးထားသည္။
အျခား ထူးျခားသည့္ အခ်က္မွာ သတင္းအခ်က္အလက္ ျဖစ္သည့္ ဘယ္ရထားသည္ ဘယ္မိနစ္တြင္ ေရာက္ေတာ့မည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို အခ်ိန္လိုက္ သတင္းထုတ္ျပန္ေနသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။
စင္ကာပူ၏ MRT စီမံကိန္းကို လိုက္တုရန္ ေျပာလၽွင္ စင္ကာပူက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းကို လာေရာက္ အတုယူခဲ့ျခင္း သမိုင္းဘီး တစ္ပတ္လည္ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ အတုယူသင့္ေသာ အခ်က္မ်ားကို ယူေကာင္းယူရပါလိမ့္မည္။ ကမၻာ့အေကာင္းဆုံး ပို႔ေဆာင္ေရး ျဖစ္သည့္ စင္ကာပူ၏ MRT ကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားက လိုက္၍ လုပ္ကိုင္ရမည္ ဆိုသည္မွာ လတ္တေလာ မည္သို႔မၽွ ျဖစ္နိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
သို႔ရာတြင္ အမ်ားျပည္သူမ်ား အဓိကသြားလာသည့္ ဘူတာႀကီးမ်ားတြင္ ထပ္မံ သြားလာရန္ ရွိသည့္ အဓိက ေနရာမ်ားကို စင္ကာပူကဲ့သို႔ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ား ခ်ိတ္ဆက္ေပးပါက အေတာ္အသင့္ ေျပလည္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကမ္းပိုးထိုး၊ မိုးယို၊ အနံ့အသက္ေပါင္းစုံ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္၊ မုန႔္စား၊ ကြမ္းစား စသည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားေပၚတြင္ ျဖစ္ပ်က္ျပဳမူ ေနၾကမွုမ်ားကို စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ျပင္ဆင္သင့္ပါသည္။ စင္ကာပူ MRT ေပၚတြင္ ေဆးလိပ္ ေသာက္ပါက စင္ကာပူေဒၚလာ ၁၀၀၀/ (ျမန္မာေငြ ေျခာက္သိန္းေက်ာ္ခန႔္) အစာစား၊ အရည္ေသာက္ပါက (စင္ကာပူ ေဒၚလာ ၅၀၀ ခန႔္) သတ္မွတ္ထားသည္မွာ အတုယူဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ရထားေပၚတြင္ စားေသာက္ခြင့္ ပိတ္ပင္ျခင္းသည္ ရထားလမ္းေဘးဝဲယာ အမွိုက္စြန႔္ပစ္ျခင္းကို ဒဏ္ရိုက္ျခင္း၊ ေဈးသည္မ်ားကို ဖမ္းဆီးျခင္းထက္ ပိုမို ထိေရာက္ေသာ နည္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
ေန႔စဥ္ ေခါက္ေရ ၂၀၀ ေျပးဆြဲေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းသည္ ဘူတာ ၃၈ ခုရွိၿပီး ဘူတာမ်ားသည္ ၿခံစည္းရိုး မရွိသည့္အတြက္ အခမဲ့ ေျပးဆြဲသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါသည္။ မီးရထားဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ၿမိဳ႕ပတ္ႏွင့္ ဆင္ေျခဖုံးရထားမ်ား ႏွစ္မိနစ္ျခား၊ သုံးမိနစ္ျခား ျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္နိုင္ရန္ ကားလမ္းခုံးေက်ာ္ တံတား ခုနစ္ခု၊ သုံးမိုင္လၽွင္ လူကူးတံတား တစ္ခုႏွုန္းႏွင့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း ပတ္လည္ မိုင္ ၃၀ ခန႔္ အုတ္တံတိုင္း ကာရန္ ရွိသည္ဟု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထိုေငြပမာဏသည္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလုပ္ငန္း ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္မည့္သူက လုပ္ကိုင္ရမည္ ဆိုပါက မ်ားျပားေသာပမာဏ ျဖစ္သည္။ ထိုပမာဏသည္ ဥပမာ - ရန္ကုန္ - ေျမာက္ဥကၠလာ မိုးပ်ံရထား စီမံကိန္းသစ္ တည္ေဆာက္မည့္ ပမာဏနီးနီးဟု ယူဆရပါသည္။
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း ပုဂၢလိကမွ လုပ္ကိုင္ပါက ရထားမ်ား အေခါက္ေရ တိုး၍ ပိုမို တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲမည္၊ ရထားတြဲမ်ား ေကာင္းမြန္လာမည္၊ အခ်ိန္ မွန္လာမည္ စသည္တို႔မွာ ေသခ်ာေသာ္လည္း စီးနင္းသူမ်ား အလြယ္တကူ စီးနင္းနိုင္ရန္ ခ်ိတ္ဆက္ေပးနိုင္သည့္ Missing Link မ်ားကို ခ်ိတ္ဆက္ရပါလိမ့္မည္။
ထို႔အတြက္ အဓိက ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ဘူတာမ်ားႏွင့္ လူစည္ကားရာ ေနရာမ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ေျပးဆြဲမည့္ ဘတ္စ္ကားစီးေရ ၂၀၀ ထက္ ပို၍လိုမည္ မထင္ပါ။ (အီလက္ထရြန္နစ္ ကတ္စနစ္သုံး ဘတ္စ္ကားစနစ္ကို ပါရမီ ယာဥ္လိုင္းက စမ္းသပ္ဖူးရာ ကတ္စနစ္သုံး ကားမ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲနိုင္ရန္ အေျခအေနမ်ား ရွိေနပါသည္။)
ျပည္သူ႔ေရးရာ ဝန္ေဆာင္မွု လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ဝန္ေဆာင္မွုေပးသည္၊ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေပးသည္ ဟူသည့္ အဓိပၸာယ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္ အဓိက လိုပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသြားသူမ်ားသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ားကို အမ်ားစုက စိတ္ပ်က္လ်က္ ရွိေနၾကသည္မွာ အခြင့္အလမ္းေကာင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်က္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္း လုပ္ငန္းက ျဖည့္ဆည္း လုပ္ကိုင္နိုင္လၽွင္ ခရီးသည္မ်ားသည္ လစဥ္ေၾကး ေပး၍ အားေပးၾကမည္ ျဖစ္သည္။
ယခု ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း၏ လေပး လက္မွတ္ ၃၅၀ က်ပ္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းေငြပမာဏသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္မွ ဆင္ေျခဖုံးခရီး သြားရန္အတြက္ အသြားခရီးတစ္ေခါက္ သုံးစြဲရေသာ ပမာဏသာ ရွိရာ မ်ားစြာ လက္ေတြ႕မက်ေတာ့ပါ။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္က ရန္ကုန္တြင္ ဘတ္စ္ကားခ ဘယ္စီးစီး ျပား ၂၀ အခ်ိန္က မီးရထား လေပးလက္မွတ္ကို ၄ က်ပ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရာ ထိုႏွုန္းကို အေျခခံ တြက္ခ်က္ပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းလုပ္ငန္းသည္ ယခု ကားခ ၂၀၀ က်ပ္ႏွင့္ဆိုလၽွင္ ၄၀၀၀ က်ပ္သည္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လေပးလက္မွတ္အတြက္ ထိုႏွုန္းစံဝင္ေသာ ႏွုန္းသစ္ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ဝန္ေဆာင္ခ ေျပာင္းလဲသည့္နည္းတူ သြားလာရ ပိုမို လြယ္ကူလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးရန္လည္း အထူး လိုအပ္ပါသည္။ စင္ကာပူ MRT သည္ ေလဆိပ္ထဲသို႔အေရာက္ ၿမိဳ႕ထဲမွ တိုက္ရိုက္ဝန္ေဆာင္မွု ေပးခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားသည္ အနည္းဆုံး တစ္ရက္ လူဦးေရ ၇၀၀၀၀ ေက်ာ္ ဝင္ထြက္ေနသည့္ ေအာင္မဂၤလာ အေဝးေျပးယာဥ္ ရပ္နားစခန္းအတြင္း တိုက္ရိုက္ ေရာက္နိုင္ေအာင္ စီစဥ္နိုင္ဖို႔ လိုပါသည္။ အခ်ိန္မွန္ရန္ လိုပါသည္။ လိုအပ္ေသာ ရထားလမ္းပိုင္း ကြင္းဆက္မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ ကြန္ရက္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ရေကာင္းရ နိုင္ပါလိမ့္မည္။ ယခု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ မိုင္ ၃၀ တစ္ပတ္ ခရီးစဥ္သည္ လြန္စြာ ရွည္လ်ားလြန္းၿပီး ပိုမို တိုေတာင္း၍ ခ်ိတ္ဆက္ ေျပးဆြဲနိုင္သည့္ လမ္းေၾကာင္းသစ္မ်ား လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။
ဂ်ပန္တို႔သည္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္က ရန္ကုန္ မိုးပ်ံရထားလမ္း စီမံကိန္းအတြက္ လာေရာက္ ေလ့လာခဲ့ဖူးပါသည္။ ယခု ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းကို တိုးခ်ဲ႕ ျပဳျပင္ပါကာ နိုင္ငံတကာ အကူအညီျဖင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းက ပိုမို သင့္ေလ်ာ္ပါလိမ့္မည္။ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္မမွန္ေသာ၊ လူက်ပ္ေသာ၊ သက္ေသာင့္သက္သာ မရွိေသာ၊ ၿမိဳ႕တြင္း ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေခတ္မီ ျမန္ဆန္ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး ယႏၲရားမ်ားျဖင့္ အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ စတင္ ေျပာင္းလဲသင့္သည့္ အခ်ိန္အခါေကာင္း ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းကို ပုဂၢလိက လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးရန္ စဥ္းစားျခင္းသည္ ေလ်ာ္ကန္သည့္ အႀကံဉာဏ္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ပုဂၢလိက ခရီးသည္ယာဥ္လိုင္းဟု ဆိုရမည့္ ေရႊဧည့္သည္ ယာဥ္လိုင္း က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္ မေအာင္ျမင္လာျခင္းကဲ့သို႔ အဖ်ားရွူးခဲ့ရေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို လက္ေတြ႕က်က် သင္ခန္းစာ ယူသင့္ပါသည္။
ထိုသို႔ မဟုတ္ဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေနထိုင္သူတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ ရထား၏ အျပင္အဆင္ အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲ႐ုံ၊ ပိုမို သန႔္ရွင္းလာ႐ုံျဖင့္ ယခင္ လမ္းေဟာင္းႀကီး အတိုင္းသာ ေလၽွာက္မည္ဆိုလၽွင္ အနာဂတ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားသည္ ပုံမွန္စီးနင္းသူ ခရီးသည္မ်ား တိုးပြားလာမည္ မဟုတ္ဘဲ စေန၊ တနဂၤေႏြ႐ုံး အားရက္ အေပ်ာ္စီးသူ အေရအတြက္ အနည္းငယ္သာ တိုးပြားလာဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။
 
 
The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment