Sunday, November 18, 2012

ျပဳံးျပဳံးေလး ကြ်န္ေတာ႕ေဘးကထိုင္… ရက္ကန္းခတ္သံေလးက အလြန္ပဲျမိဳင္

၀ါလလြတ္ကင္း၊ သီတင္းကၽြတ္ၿပီး သည္ႏွင့္ တန္ေဆာင္းမုန္းလ ရာသီမွာ တန္ေဆာင္တိုင္မီးထြန္းပြဲေတာ္ႏွင့္ အသီး သီးေသာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ား၌ ကထိန္သကၤန္းကပ္လွဴ ျခင္းႏွင့္ စုေပါင္း မဟာဘံုကထိန္ပြဲမ်ား က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ရပ္ကြက္ မ်ားထဲတြင္ ကထိန္သကၤန္းႏွင့္ လွဴဖြယ္ ပစၥည္းမ်ား လွဴဒါန္းျခင္း ျပဳႏုိင္ရန္ ဥပသ ကာ၊ ဥပသကီမ်ား၏ ယာယီအလွဴခံ  စခန္းေလးမ်ားမွာ အလွဴခံနိဗၺာန္ေဆာ္ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္၍ အလွဴရွင္ ဖိတ္ ေခၚသံမ်ားကား ေ၀စီ ဆူညံစြာ..။
ယင္းတို႔အထဲမွာ ဥပသကာ၊ ပီသစြာကထိန္အလွဴပြဲအေၾကာင္းႏွင့္ ကထိန္ သကၤန္းအေၾကာင္း သက္ဆိုင္ ဆီေလ်ာ္ မႈရွိစြာ ေျပာႏုိင္သူမ်ားရွိသလို လူဆိုသည္ မွာ (အတၱေရွ႕တန္းတင္ လြန္ကဲမႈမ်ား)ရွိ တတ္သည္ျဖစ္ရာ (မဆီမဆုိင္)မိမိ၏ ကိုယ္ေရးအလွဴမ်ား ဗုဒၶဂယာဘုရာဖူး ခရီးစဥ္မ်ားအေၾကာင္း ရွည္လ်ားစြာ ေျပာၾကားသည္မ်ားကိုလည္း ၾကားရ သည္။ သာသနာအက်ိဳး သယ္ပိုးလို ေသာ စိတ္မ်ားကို ေလးစားမႈ ထားေသာ္ လည္း ကထိန္အလွဴ၏ အလွဴခံဆုိသည့္ ေခါင္းစဥ္ေပ်ာက္ေနသည္။ ယင္းအလွဴ ခံဌာနမ်ားမွာ ““ဦးမိုက္ခ်စ္””မ်ားကိုလည္း  အမ်ားအျပားေတြ႕ရ၏။  စကားေျပာခ်င္ လြန္းအားႀကီး၍ စကားေျပာ မိုက္က႐ို ဖုန္းကို ခ်စ္လြန္းသူမ်ား၊ သူေျပာခ်င္ ငါ ေျပာခ်င္မ်ား။ ေၾသာ္.. ဦးမိုက္ခ်စ္မ်ား Mr.Know It All (ေခၚ) ဦးတတ္သိ၊ မ်ား လည္း အလွဴခံဌာနမ်ားမွာ အမ်ားသား ပါလား။
ရပ္ကြက္၏ ေရွ႕မီေနာက္မီ ပုဂ္ၢိဳလ္ ႀကီးတစ္ဦးေျပာသည့္အခါ သာသနာ့ အာဇာနည္မ်ား နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ေဖာင္ ႀကီး အတူစီးၾကစို႔ဟူေသာ ဘာသာေရး စကားလံုးတစ္လံုး ၾကားရၿပီးသည္ႏွင့္။ “ဟုတ္လား၊ ဟုတ္လား”မ်ား ထပ္ကာ အမိန္႔သံကိုလည္း ၾကားရသည္။ တစ္ခါ တေလ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲ မိမိ ၀င္ ေရာက္ဆင္ႏႊဲပံုလည္း ပါခ်င္ပါလိုက္ေသး သည္။ ကထိန္အလွဴပြဲႏွင့္ လြတ္လပ္ေရး ေန႔ အခမ္းအနားမွားယြင္းေနသလား၊ ေအာက္ေမ့ရသည္။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတုိ႔တြင္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ ပြဲ ေတာ္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ပြဲေတာ္ အခမ္းအနားမ်ားရွိၾကသည္။ ၀ါကၽြတ္ပြဲ ေတာ္ႏွင့္ တန္ေဆာင္မုန္းလ၏ ကထိန္ ပြဲေတာ္သည္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏြယ္သည္။ ဘာသာေရးဆုိင္ရာပြဲေတာ္မ်ားျဖစ္၍ သ႐ုပ္ပ်က္မႈမ်ားမလႊမ္းေအာင္၊ အျမင္ တင့္တယ္ေအာင္၊ အၾကားတင့္တယ္ ေအာင္ အေလးကဲ သတိထားရမည္””။ ဘံုကထိန္ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ကပ္လွဴၾက ေသာ ကထိန္သကၤန္းဆိုသည္ကို ကထိန္ စီ၀ရ ဟုေခၚသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ တရား ႏွင့္အညီ ခံယူရရွိေသာ သကၤန္း။ ေရွး အခါ မိုးဥတုအခါသမယ၌ သကၤန္းေခါင္္း ပါးသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗုဒၶဘုရား ရွင္သည္ ပါေ၀ယ်က တုိင္းသား ရဟန္း မ်ားကို ထုိသကၤန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ခြင့္ ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ကထိန္၏ ပညတ္ ခ်က္ ကာလမွာ သတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ ေန႔ရက္အတြင္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ရက္၊ တစ္ရက္မွာ တစ္ေက်ာင္းဆိုေသာ စကား မ်ား အလွဴခံရာမွာ ၾကားေနရျခင္းကုိ အမ်ားအသိပင္။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ ညအခါဆိုလွ်င္ ေရႊတိဂံုဘုရားရင္ျပင္ ေပၚ၌ မသိုးသကၤန္းရက္လုပ္လွဴဒါန္း သည့္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားျဖင့္ အထူးစည္ကား လ်က္ရွိသည္။ ၿပံဳးၿပံဳးေလး ကၽြန္ေတာ့္ ေဘးကထုိင္ ရက္ကန္းခတ္သံေလးက အလြန္ပဲၿမိဳင္၊ျမိဳင္ျမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ လတန္ေဆာင္တုိင္ ကထိန္ပြဲခင္းပါတဲ့။ လတန္ေဆာင္ တိုင္ဆုိေသာ အခ်ိန္ကာလမ်ား။ မသိုး သကၤန္းကို သူ႔ထက္ငါအၿပိဳင္အဆုိင္ ရက္ လုပ္ၾကသည္မွာ.. ကထိန္၏ ပညတ္ ခ်က္အရ မသိုးသင္ကန္းကို တန္ေဆာင္ မုန္းလျပည့္ည ညဥ္႔ ၁၂ နာရီမေက်ာ္ေစ ရန္ မလြန္ေစရန္ ရက္လုပ္ၾကျခင္း။ ကထိန္သကၤန္းကို ကထိန္ စီ၀ရဟု ေခၚ သလို မသိုးသကၤန္းကို အနာဘိ ပေဒါသိက စီ၀ရဟုေခၚသည္။
မဟာဘံုကထိန္တန္ေဆာင္တိုင္မီး ထြန္းပြဲမ်ား က်င္းပရာ တန္ေဆာင္မုန္း လမွာ ထူးျခားသည့္ ၀ိေသသျပဳ၍ ဆက္ ႏြယ္ပတ္သက္လာေသာ အမွတ္လကၡဏာ ကား မဲဇလီ။ ““ေဆးေပါင္းခေသာည” သည္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ည ၁၂ နာရီအခ်ိန္မွာ ဆြတ္ခူးေသာ မဲဇလီအဖူး အၫြန္႔တို႔ကို ရည္ၫႊန္းသည္။ ထုိ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည ညဥ့္ (၁၂) နာရီအခ်ိန္မွာ က်ိဳ၊ ခ်က္ ေဖာ္စပ္ေသာ ေဆးမ်ားသည္ အထူးအားျဖင့္ ပို၍ ေဆး ဖက္၀င္သည္ဟု အယူအဆရွိၾကသည္။  ေနာက္ တန္ေဆာင္မုန္းလ၏ သေကၤတ တစ္ခုကား က်ီးမႏုိးပြဲ။ မိမိအရပ္ထဲ ေနာက္ေျပာင္ က်ီစယ္ေသာ ဟိုအိမ္က ပစၥည္း ဟိုေရႊ႕၊ သည္အိမ္ကပစၥည္းဟိုမွာ ထား၊ အေပ်ာ္အေျခခံပြဲျဖစ္ေသာ္လည္း ဥပေဒႏွင့္အညီ ဆုိလွ်င္ ႐ႈပ္ေထြးမေလ်ာ္ ကန္မႈမ်ားရွိ၍…. ေနာက္ပိုင္းဆို ဓေလ့ထံုးတမ္းပြဲကား နည္းသြားၿပီ။ ေၾသာ္..စုေပါင္း မဟာဘံုကထိန္ ပြဲ ေတာ္ႏွင့္ တန္ေဆာင္တိုင္ မီးထြန္းပြဲေတာ္ ကား ျမန္မာတို႔၏ ခ်စ္လွစြာေသာ အထြတ္အျမတ္ထားေသာ ဗုဒၶဘာသာ ႐ိုးရာ၊ ဘာသာေရးပြဲေတာ္။ ခုရက္ပိုင္း  အတြင္း ထိုကထိန္ ႐ိုးရာ ဘာသာေရးပြဲ ေတာ္မ်ားအတြက္ အလွဴခံဌာနမ်ားဖြင့္၍ အလွဴခံသလို အရပ္ထဲလွည့္၍ အုပ္စုဖြဲ႕ အလွဴခံမ်ားလည္းရွိသည္။ အလွဴခံေန သည္က ဘာသာေရးပြဲေတာ္ ဘာသာ ေရးကိစၥ။ သို႔ေသာ္ ဆုိက္ကားေပၚမွာ လက္တြန္းလွည္းေပၚမွာ အားေကာင္း လြန္းေသာ ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးမ်ားတင္ ၍ ဖြင့္ထုတ္ေနသည္က ံHip Hop ံသံစဥ္ပါက္ကြဲမႈသံစဥ္ တီးလံုးမ်ား၊ သီခ်င္း  မ်ား အိုးေလး အိုးေလး လႈပ္ပါေဟ့၊ အိုး ေလးလႈပ္ပါေဟ့..၊ အရက္သမားမွန္ရင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ကာ ေသာက္လုိက္ခ်င္တယ္..၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္၊ ေပ်ာ္ သကၤန္းကၽြန္းကတို႔ရဲ႕ ကိုႀကီးေက်ာ္။ ေၾသာ္… လုပ္ၾကပါဦး အရပ္ ကတို႔ဟု ပါးစပ္မွ မေအာ္မိရန္ ရင္ထဲမွာ မနည္း ထိန္းခ်ဳပ္လုိက္ရသည္။ သားစိုး၏ ““က၊ ကေဟ့ ေမ်ာက္ကေလး က၊ ဘုရား ဖူးေတြလာေနၿပီကြာ၊ ဘုရားဖူးေတြ လာ ေနၿပီကြာ။ ေရွ႕ ဂၽြမ္းေလးထိုးလုိက္ပါ လား၊ေနာက္ဂၽြမ္းေလးထုိးလုိက္ပါလား ဆုိလွ်င္ ေတာ္ေသးရဲ႕။ သီခ်င္းစာသား မွာ ဘာသာေရးႏွင့္ဆုိင္ေသာ ဘုရားဖူး ဆိုသည္ပါေနေသးသည္ေလ။
ေၾသာ္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာကား   ဤလြဲဟမႈကိုၾကည့္၍ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕။ ဓမၼ၊ ပူဇာေတးမ်ား၊ အျခားညင္သာသည့္ ဘံုကထိန္ပြဲေတာ္ဆိုင္ရာ ေတးမ်ားႏွင့္ဆုိ လွ်င္…။ တစ္ခ်ိန္က အဆုိေတာ္ႀကီး ေဒၚမာမာေအး၏ ဘံုကထိန္xဘံုကထိန္ ဘံုကထိန္ လွွည့္လို႔လာ.. ေရွ႕ပုိင္းက ေခါင္းေပါင္းျဖဴ၊ ကညာပ်ိဳနဲ႔ ဇရာအို၊ ႏွစ္ ကိုယ့္တစ္စိတ္၊ ကၾကည့္လို႔ အလြန္ေကာင္း ဆိုေသာ ၾကားရခဲ သီခ်င္းမ်ိဳးႏွင့္ဆုိလွ်င္ ျမင္လို႔၊ ၾကားလို႔ ေကာင္းေပဦးမည္။ ခု ေတာ့ သႀကၤန္ေရပက္ခံ မ႑ပ္မ်ားမွာ ေပါက္ကြဲမႈ သံစဥ္ေတးမ်ားဖြင့္၍ မူးယစ္ ရီေ၀စြာ ႐ူးသြပ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဖြားဖြားစင္ ေရမႈန္ေရမႊားမ်ားၾကား ကခုန္ေနၾကပံု ျမင္ကြင္းကို ျပန္လည္ သတိရသည္။
ဤသည္က သႀကၤန္။ ဂီတေရစီး ေၾကာင္း ေျပာင္းသလို ယဥ္ေက်းမႈလည္း ေရႊ႕လ်ားတတ္သည့္သေဘာကို သိေသာ္ လည္း မိမိတို႔၏ အလွဴခံေနသည္ကိုက ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပြဲေတာ္။ ဤသည္ကို မူအေလးထား သတိျပဳဆင္ျခင္သင့္ သည္။
နိဂံုးအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ “သီတင္းကၽြတ္၊ ပြဲေတာ္ႀကီးၿပီးေတာ့ တန္ ေဆာင္မုန္း၊ တန္ေဆာင္တိုင္ ဆီမီးက ၿမိဳင္၊ မသိုးအလွ ျမတ္သကၤန္းကပ္ဖို႔ ေရႊ တိဂံုကုန္းေတာ္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ ကထိန္ သကၤန္းကပ္ဖို႔ ကပ္လွဴလို႔ မဆံုး ခ်စ္ၿပံဳး သူ ေကသီခိုင္ ၿပံဳးၿပံဳးေလး ကၽြန္ေတာ့္ ေဘးထိုင္ ယက္ကန္းခတ္သံေလးက အလြန္ပဲၿမိဳင္၊ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ လတန္ ေဆာင္တိုင္၊ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္မို႔ သူ႔ ကိုသာပဲ ခ်စ္ေတးေတြမွာလိႈင္”ဆိုေသာ သီခ်င္းစာသားကို စီတန္းလွည့္လည္လာ ေသာ ဘံုကထိန္ ပေဒသာပင္မ်ားႏွင့္ တန္ေဆာင္တုိင္ ည၏ ေရာင္စံုမီးလံုးလွ လွေလးမ်ားၾကားမွာ ပ်ံ႕လြင့္ သတိရေန သည္။

စည္သူျမသန္း
Hot News  

No comments:

Post a Comment