
အေၾကာင္းတရားကို နားလည္ရင္ အက်ဳိးတရားက ေျပလည္သြားတယ္။ ဥပမာဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုေတာ့ လူတစ္ ေယာက္ကို ေခြးလိုက္ကိုက္ေနရင္ အဲဒီ ေခြးကို ခဲသာပစ္ေပးလိုက္ ေခြးကလူကို မကိုက္ေတာ့ဘဲ ခဲေနာက္ကိုလုိက္သြား လိမ့္မယ္။ ေနာက္ ျခေသၤ့ကလိုက္လာလို႔ ျခေသၤ့ကိုခဲပစ္ေပးလိုက္ရင္ ျခေသၤ့က ခဲကို သြားမကိုက္ဘူး။ အဲဒီခဲကိုဘယ္သူက ပစ္တာလဲဆုိၿပီး ၾကည့္တယ္။ ၿပီးမွ အဲဒီလူကိုကိုက္မွာ အဲဒီလိုပဲ ျပႆနာ တစ္ခု ျဖစ္ၿပီဆုိရင္ သူ႔ရဲ႕ေနာက္ကြယ္ မွာ driven force ေခၚတဲ့အေၾကာင္း တရားေတြရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပႆနာ တစ္ခုကို ေျဖရွင္းေတာ့မယ္ဆုိရင္ ခဲကို ကိုက္တဲ့ေခြးလုိေတာ့မျဖစ္သင့္ဘူး။ ခဲ ဘယ္ကပစ္လုိက္သလဲ လိုက္ၾကည့္တတ္ တဲ့ ျခေသၤ့လိုမွ ျပႆနာကေျပလည္ သြားမွာ။
သီတဂူဆရာေတာ္
ကိုယ္ေတြ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၀င္အျဖစ္
တာ၀န္ယူေပးနဲ႔ journal (မန္းေတာင္ရိပ္) ဂ်ာနယ္မွာ အထက္ပါေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ကေလးပါလာတယ္။ အခ်ိန္ကာလကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးေတာ္ပုံကာလျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ စိန္ေခၚမႈသံုး ခုႀကီးႀကီးမားမ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့တာကို ေတြ႕ရ မယ္။ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း၊ ရခိုင္ပဋိပကၡ၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္အေရးေတာ္ပုံ ဆင္ေခါင္းကိုေခြးခ်ီသလိုမႏိုင္မနင္းျဖစ္ ရတဲ့ စိန္ေခၚမႈႀကီးေတြပါပဲ။ လက္ရွိအစိုးရ အေနနဲ႔ ဒီအခက္အခဲေတြကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းမွာလဲ ေျဖရွင္းပုံလုပ္နည္းလုပ္ဟန္ က ေကာဘယ္လိုေတြျဖစ္လာမွာလဲ၊ ဒီအခ်က္ကိုျပည္သူလူထုကစိတ္၀င္တစ္ စားေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတုန္းရခိုင္ ပဋိပကၡစုံစမ္းေရးအဖြဲ႕ကေတာ့ ၾကားျဖတ္ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္အေျပးအလႊား ထြက္လာတယ္။ ကိုယ္ေတြအေနနဲ႔ ရခိုင္ ပဋိပကၡနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။ အစၥေရး ၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ယစ္ဇတ္ရာဘင္ေျပာဖူးတဲ့ စကား ႏို႔နဲ႔ ပ်ားရည္ေခ်ာင္းမ်ား စီးဆင္းေနတဲ့ ဒီေျမ ကို ေသြးနဲ႔ မ်က္ရည္ေခ်ာင္းစီးဆင္းတဲ့ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ေအာင္က်ဳပ္တို႔ကလုပ္မပစ္ သင့္ပါဘူး။ တဲ့ ကိုယ္တို႔ႏိုင္ငံက ထြက္ သမွ် စားစရာ၀တ္စရာေတြ တည္ရွိေန တဲ့ ေနစရာေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းမွီ တငး္ေနထုိင္သူေတြ အကုုန္လံုးပဲ စားၾက၊ ၀တ္ၾက၊ ေနေနၾကတာပါပဲ။ အနည္းငယ္ လူလည္က်သူတခ်ဳိ႕တစ္ေလေလာက္သာ စားသင့္တာထက္ပိုစား၊ ၀တ္သင့္တာထက္ ပိုတယ္၊ ေနသင့္တာထက္ပိုေနလုပ္ခြင့္ရ ေနၾကတာျဖစ္တယ္။ ဒါကလည္း ထာ၀ရ မဟုတ္ပါဘူးခဏပါပဲ။ ဘယ္သူမွ ေမြးက တည္းက ရာဇပလႅင္ဖင္ကပ္ပါခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ရာဇပလႅင္ကို အေခါင္းထဲအထိလည္းဘယ္သူမွသယ္ သြားႏိုင္ၾကတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေျမဟာ ဒိႏိုင္ငံသားအားလံုးအေပၚေက်းဇူးရွိတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ေျမျဖစ္တယ္။ ဒီႏိုင္ငံသားတစ္ ေယာက္အဖို႔ ဒီေျမရဲ႕ ေက်းဇူးသစၥာကို ခံယူသိတတ္ေစာင့္သိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဒီေျမမွာ ေနၿပီးတစ္ျခားႏိုင္ငံတစ္ခုခုရဲ႕ ေက်းဇူးသစၥာကို ေစာင့္သိ႐ိုေသေနစရာ မလိုဘူး။ အဲဒီလိုဆိုရင္ သူတစ္ပါးလက္ကိုင္ တုတ္၊ သူတစ္ပါးအေစခံ၊ ဒီေျမကို သစၥာ ေဖာက္တဲ့ သစၥာေဖာက္ပဲျဖစ္မွာေသခ်ာ တယ္။ ဒီေျမရဲ႕ အရိပ္မွာေနၿပီး တစ္ျခား ႏိုင္ငံတစ္ခုခုရဲ႕ အခိုင္းအေစလုပ္တယ္ဆို တာ သိကၡာမဲ့လြန္းပါတယ္။ ၀န္ႀကီးတစ္ ေယာက္ကေျပာတယ္ ၁၉၈၈ မွာတုိင္းျပည္ ပ်က္ခဲ့တယ္တဲ့။ စားစရာမရွိဘး။ တ႐ုတ္ က ေကၽြးလို႔စားခဲ့ရတာဆိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ တုိင္းျပည္ပ်က္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေနပ်က္ျပားခဲ့ တာသာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ မွာ စားစရာ ေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ဂိုေဒါင္ေတြေဖာက္သယ္ ေနၾကတယ္မေတြ႕ဘူးလား။ ျမစ္၀ကၽြန္း ေပၚလိုစပါးက်ီႀကီးရွိတဲ့ ႏုိင္ငံမွာ စားစရာ မရွိဘူးဆိုတာဟာ ေရကန္ထဲမွာ မီးေလာင္ ေနတယ္ဆုိတဲ့စကားလို အဓိပၸာယ္မဲ့လြန္း လွပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးအဲဒီ ၀န္ႀကီးကပဲ ဆက္ေျပာတယ္။ “တ႐ုတ္ကိုလည္း တပည့္ ေတာ္တုိ႔က ေၾကာက္ရတယ္ဘုရား” တဲ့။ လြတ္လပ္စြာေၾကာက္ခြင့္ရွိေနတာပါ။ အိမ္ကမိန္းမနဲ႔ တ႐ုတ္ဘယ္သူ႔ပိုေၾကာက္ သလဲေမးမိန္႔မကိုပုိေၾကာက္တယ္လို႔ေျဖ ၾကမယ့္လူေတြခ်ည့္ပဲ။
ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ဖုိ႔အတြက္ တပ္မေတာ္မရွိတဲ့ အတုိင္းပဲေျပာေနလိုက္တာ အ့ံၾသမိပါရဲ႕။ တကယ္တမ္း “ေၾကာက္တယ္” လို႔ေျပာဖို႔ သတ္ၱိဘယ္ကရသလဲဆုိတာ စိတ္၀င္စား ဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ေျပာလိုက္ရင္ေတာ့ ဘာေလးမဆိုအရင္အစိုးရကလုပ္သြား တာဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ကိုင္ေပါက္တာပါပဲ။ အရင္အစိုးရနဲ႔ အခုအစိုးရမတူဘူးဆိုရင္ ၫွိိႏႈိင္းမႈအသစ္ေဆြးေႏြးမႈအသစ္သေဘာ တူညီမႈအသစ္ေတြ ထပ္လုပ္ရမွာပဲ။ ေလာကမွာ မ်က္စိကန္းေနတဲ့ လူေတြ ေတာင္မွ ကိုယ့္တုတ္ေကာက္ကေလး ကိုယ္အားကိုးၿပီးေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ တတ္ေသးတယ္။ သူမ်ားေနာက္က အၿမဲတမ္းလိုက္မေနဘူး။ ဒီေတာ့ကိုယ္ေတြ က ေျခလက္မ်က္စိအေကာင္းႀကီးဥစ္ၥာပဲ သူမ်ားေနာက္ကထာ၀ရလိုက္ေနစရာ လား။ သူမ်ားကို ဘာကိစၥေၾကာက္ေန ရတာလဲ။ ဒီကေန႔စဥ္းစားၾကဖို႔လိုတာက ကိုယ့္သမုိင္းကို ေရွ႕ကလူေတြနဲ႔ ေရာေရး တာခံမလား။ ကိုယ့္သမုိင္းကိုယ္သန္႔သန္႔ ကေလးေရးမလားဆိုတဲ့ ကိစၥပဲ။ ကိုယ့္သမုိင္း ကိုယ္ေရးတဲ့ေနရာမွာ လွေအာင္ေရးဖို႔ လိုတယ္ဆုိတာကိုေတာ့ အထူးေျပာေန ဖို႔လုိမယ္မထင္ပါဘူး။ ကိုယ့္သမုိင္းကို ေရွ႕က လူေတြနဲ႔ ေရာေရးရင္ေရွ႕ကလူ ေတြရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြကိုေရာ မေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြကိုပါ အလိုတူ အလိုပါေထာက္ခံၿပီးသားျဖစ္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။
အခုလက္ပံေတာင္းေတာင္ကိစၥကို ၾကည့္ပါ။
သင္ခန္းစာယူပါ။ စီမံကိန္းရပ္တာ မရပ္တာမေျပာလိုဘူး။ သံဃာေတာ္ေတြ ကို မီးေလာင္ဗံုးနဲ႔ ပစ္တာ၊ ျပည္သူကို မီးေလာင္ဗံုးနဲ႔ ပစ္တာပဲအဓိကေျပာခ်င္ တယ္။ ေခြးေတာင္မွ ေခ်ာင္ပိတ္႐ိုက္ရင္ ျပန္ကိုင္တတ္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြခံစား ရတာမ်ားေနပါၿပီ။ လက္နက္မဲ့ဘာေတြမုိ႔ ပစ္တုိင္းေထာင္လုိပစ္လုိက္တုိင္းေထာင္ၿပီး ခံေနၾကရတာရယ္ပါ။ လက္နက္ေတြ ပဲေလွာ္လိုေပါတဲ့ ဆုိမာလီယာမွာဆို ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးအုံႂကြၿပီး ျပန္လည္ တုိက္ခိုက္တာရွိပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ ကိုယ္ထဲမွာ ဗံုးေထာင္ၿပီးခြဲတာေတြရွိတယ္။ ဆိုလိုတာကႏိုင္တိုင္းက်င့္လြန္းအားႀကီးတဲ့ အခါ ျပည္သူကအဆုိးရြားဆံုးျပန္လည္ တုန္႔ျပန္လာႏိုင္တယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ပါ။ (ဆုိမာလီယာအေၾကာင္းဘလက္ခ္ေဟာ့ ဒြန္း႐ုပ္ရွင္မွာ႐ႈပါ။) အဲဒီလိုျဖစ္လာရင္ မေကာင္းပါဘူး။ တကယ္ေတာ့သံဃာ ေတာ္ေတြဟာ ရာဇ၀တ္သားေတြမဟုတ္ ဘူး။ မီး႐ႈိ႕အျပစ္ေပးစရာအေၾကာင္းဘာ တစ္ခုမွမရွိဘူး။ ၁၄၄ ထုတ္ထားတဲ့ နယ္ေျမထဲသပိတ္စခန္း၀င္ဖြင့္ထားတယ္။ လူစုခြဲဖို႔ေျပာတယ္မခြဲလို႔ပစ္တယ္။ ဒီလို ဆိုတယ္။ ဥပမာ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ ေတြတစ္ေယာက္ခ်င္းေခၚထုတ္ၿပီး ခဏ ထိန္းထားလိုက္ရင္ေကာမျဖစ္ဘူးလား။ တစ္ျခားေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာပါပဲ။ ေကာင္းတဲ့နည္း လမ္းကို မစဥ္းစားပဲမေကာင္းတဲ့နည္းလမ္း ကို စဥ္းစားတာဟာမေကာင္းတဲ့လူေတြ ရဲ႕အလုပ္ပါ။ မေကာင္းတဲ့လူအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာဆိုတာမရွိဘူး၊ မေကာင္းတဲ့ဆိုးက်ဳိးေတြကိုပဲရမယ။္ အခုေတာင္ေတာ္ေတာ္ဆိုးေနၿပီ။ စိတ္ဆင္း ရဲေနရၿပီမဟုတ္လား။ ထစ္ခနဲဆိုကုိယ္တုိ႔ သံဃာေတာ္ေတြ ခံေနရတာပဲ။ တစ္ခု စဥ္းစားမိတယ္။ ငါတို႔ သံဃာေတာ္ေတြ ကို တုိင္းျပည္ရဲ႕ ရန္သူလိို႔သေဘာထား ၿပီးေတာ့မ်ား ရက္ရက္စက္စက္ေခ်မႈန္း ေနေရာ့သလားလို႔။ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလတုန္းကလည္း သံဃာေတာ္ေတြပဲ ခံခဲ့ရတယ္။ အခု လက္ပံေတာင္းအေရးေတာ္ပုံမွာလည္း သံဃာေတာ္ေတြပဲခံၾကရျပန္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတၱန္ မွာ “ဥဒၶံသမာဏျဗဟၼဏာ” လို႔ ေဟာေတာ္ မူထားတာရွိတယ္။ ရဟန္းသံဃာကို အထက္အရပ္မွာထားၿပီး ရွိခိုးရမယ္တဲ့။ ရဟန္းသံဃာကို ရွိမခိုးခ်င္ေနၾကပါမလွဴ ခ်င္လည္းေနၾကပါ။ သဒၶါတရားရွိသူေတြ က ရွိခိုးၾကလွဴၾကပါလိမ့္မယ္။ ေစာ္ကား ဖို႔ေတာ့မသင့္ပါဘူး။ ေလာကမွာ တစ္စုံ တစ္ေယာက္က တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို ထိခိုက္နာက်င္သြားေအာင္လုပ္တယ္ဆို ရာမွာ အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္ကိ ကိုယ့္ကိုထိခိုက္နာက်င္ ေအာင္လုပ္လို႔ကလဲ့စားေခ်တဲ့အေနနဲ႔ ျပန္ေဆာ္တာပါ။ ဒုတိယတစ္ခ်က္က သက္သက္မဲ့အႏိုင္က်င့္ခ်င္လုိ႔ပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ပထမအခ်က္အေနနဲ႔ ကိုယ္တုိ႔ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထိခိက္နာက်င္ေအာင္လုပ္ထားတာမရွိ ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မူ ခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းသိက္ၡာပုဒ္ေတာ္ေတြထဲမွာ သူတစ္ပါးအသက္မသတ္ရ၊ သူတစ္ပါးကို ၫွင္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈမျပဳရဆိုတာပါၿပီးသား ပါ။ ရဟန္းသံဃာေတြက ဘုဥ္းေပးသံုး ေဆာင္ေတာ္မူေနၾကတဲ့ဆြမ္းဆုိတာလည္း သူတစ္ပါးၾကည္ျဖဴလို႔ ေပးလွဴတဲ့ဆြမ္းသာ ျဖစ္တယ္။ တုိင္းသူျပည္သားသတ္ျဖတ္ ၫွင္းဆဲၿပီးရလာတဲ့ဆြမ္းမဟုတ္ဘူး။ တုိင္း ျပည္ဘ႑ာအလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီးရလာတဲ့ ဆြမ္းလည္းမဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ သံဃာ အေပၚဘာမ်ားမုန္းစရာရွိသလဲ။ သံဃာ ေတြ လမ္းေပၚကိုအေပ်ာ္ထြက္ၾကတယ္လု႔ိ ထင္ေနလားမသိပါဘူး။ ကိုယ့္ဆြမ္းဒကာ ဒကာမေတြဒုက္ၡေရာက္ေနလုိ႔သာမျဖစ္ မေနလမ္းေပၚထြက္ၾကရတာပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ ရင္ေတာ့ ေနျပည္ေတာ္လို ၂၄ နာရီမီး လင္းတဲ့ ေနရာမ်ဳိးမွာ တုိက္ေက်ာင္းနဲ႔ အဲယားကြန္းနဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆးစာသင္ စာခ်၊ တရားေဟာတရားျပဳတရားအား ထုတ္လုပ္ေနခ်င္ၾကတာေပါ့။ ရဟန္းသံဃာ ေတြက လက္နက္ေတြကိုင္ၿပီး တာ၀န္ရွိ သူေတြကို ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ေနလုိ႔ အခု လိုအၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းတယ္ဆိုရင္လည္း ခံသာပါေသးတယ္။ ေန႔ခင္းထင္သာျမင္ သာအခ်ိန္မွာ ပစ္ခတ္ႏိွမ္းနင္းတာနဲ႔ မနက္ ၃ နာရီမွာ ထမီၿခံဳၿပီးခိုးေၾကာင္ ခိုး၀ွက္ႏွိမ္နင္းတာ ဘယ္ဟာကသတ္ၱိပို ေကာင္းရာေရာက္သလဲဆုိတဲ့အခ်က္ကို အေတာင္ႏွစ္ဆယ္၀တ္ေယာက်ၤားသားတုိင္း စဥ္းစားၾကဖုိ႔လိုတယ္။ ျဖစ္ၿပီးမွေတာ့ ေျပာတာေပါ့ ထံုးစံအတုိင္းအထက္က ခိုင္းလို႔လုပ္ရတာပါ။ အထက္ကခိုင္းရင္ ေခြးလိုအူကိုယ့္အေမကိုယ္ျပန္ကိုက္ဆို လည္းလုပ္မွာပဲလား။ ကိုယ္ေတြးတယ္ ေလ။ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီျဖစ္သင့္သလားဆိုတဲ့ အခ်က္ေပါ့။
အခုေလာေလာဆယ္မွာ မီးေလာင္ ဗံုးလို႔ေခၚရတဲ့ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ရာ ဗံုးတစ္မ်ဳိးကို သပိတ္ၿဖိဳခြင္းျခင္းမွာ စတင္ သံုးတာဟာ ဗမာပါပဲ။ အင္မတန္ဂုဏ္ယူ ေလာက္ပါတယ္။ ဆိုတဲ့ ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ညိဳ (စာေရးဆရာ၊ ဓာတုေဗဒ ပညာရွင္) ရဲ႕ အေထ့အေငါ့စကားကို ေတာင္သေဘာက်မိရဲ႕။ ဒီဗံုးမ်ဳိးကမၻာမွာ ဘယ္သူမွလည္းမသံုးဘူး၊ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာ မွလည္း မသံုးဘူးတဲ့။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ သံုးႏိုင္သူေတြက သံုးလိုက္ၿပီေလ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ဘယ္သူ႔ကိုမွ မတရား ၫွင္းပမ္းျခင္းမျပဳခဲ့တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ အေပၚသံုးလုိက္တာ အျပစ္မဲ့ျပည္သူေတြ အေပၚသုံးလုိက္တာပါ။ အစိုးရရယ္၊ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္းရယ္၊ သပိတ္ေမွာင္ ျခင္းရယ္၊ ဆႏၵျပျခင္းဆိုတာရယ္ ဒါေတြ ဟာ အစိုးရတုိင္းရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းေနက် အရာေတြပါ။ ဘာလဲ ဒါကိုသည္းခံၿပီး ရင္မဆုိင္ရဲလို႔ မီးေလာင္ဗံုးနဲ႔ေျဖရွင္းလိုက္ တာလား။
ဘာပဲေျပာေျပာအေနာက္ႏိုင္ငံေတာ္ ရဲ႕ သမုိင္းကို မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ေတြ ေလ့လာၾကတဲ့အခါ ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ စိတ္မေကာင္းစရာ၀မ္းနည္းစရာအျဖစ္ အပ်က္အေနနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ၾကရေတာ့ မွာပါ။ ဒီလက္ပံေတာင္းေတာင္အေရး ေတာ္ပုံနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကိုယ္ေတြျဖစ္ေစ ခ်င္တဲ့ ဆႏ္ၵကေတာ့ မ်ဳိးခ်စ္ျမန္မာရဟန္း ေတာ္မ်ားသမဂၢအဖြဲ႕ရဲ႕သေဘာထားအတုိင္း ပဲရွိပါတယ္။
မ်ဳိးခ်စ္ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား သမဂၢအဖြဲ႕၏ သေဘာထားထုတ္ျပန္ ေၾကညာခ်က္ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားသည္ မိမိတို႔မ်ဳိးႏြယ္စုအတြက္ မစာနာမငဲ့ကြက္ ဘဲ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံလက္ေအာက္ခံကၽြန္သဖြယ္ ျပည္သူတုိ႔အေပၚျပဳက်င့္ႏွိပ္စက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအာက္ပါအတုိင္းသေဘာ ထားထုတ္ျပန္လိုက္သည္။
၁။ ဦးပိုင္ကုမၸဏီတ႐ုတ္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ေသာ ေၾကးနီစီမံကိန္းကို ဖ်က္သိမ္းေပးရန္။
၂။ အၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းခဲ့မႈအတြက္ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၊ လူပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားအား ေတာင္းပန္၀န္ခ်ရန္။
၃။ ေၾကးနီစီမံကိန္းအတြက္ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ ရာတြင္ မတရားဖမ္းဆီးခံရေသာ သံဃာ ေတာ္မ်ား လူပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားအားျပန္လည္လႊတ္ ေပးရန္။
ထိုကဲ့သို႔တာ၀န္မယူပါက တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာျဖင့္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မ်ဳိးခ်စ္ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား သမဂၢမွ ၁.၁၂.၂၀၁၂ ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ သေဘာ ထားထုတ္ျပန္ေၾကညာလုိက္သည္။
ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ေတာင္မွ သံဃာေတာ္ေတြထဲဆင္းမလာ ခဲ့တဲ့ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကို လက္ပံ ေတာင္းေတာင္သံဃာေတာ္ေတြထဲမွာေတြ႕ လိုက္ရေတာ့ တစ္အားတက္မိျပန္ပါ တယ္။ ကိုယ္က်ဳိးေလးငဲ့ၿပီး သံဃာအေပၚ အေလးအနက္ထားေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူ တဲ့ သံဃာပိတာ (သံဃာ့ဖခင္) ဆရာ ေတာ္ႀကီးေတြလည္း ရွိပါေသးလားဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ အားတက္တာပါ။ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို သံုးသပ္ၿပီး။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာ ခ်င္တာကေတာ့ သံဃာကိုထပ္မေစာ္ၾက ဖို႔ပါ။ ကိုလိုနီေခတ္တုန္းက မႏၱေလးအိမ္ ေတာ္ရာဘုရားရင္ျပင္ေပၚကို ရာဇ၀တ္ ၀န္မစၥတာစတီး၀ပ္ဆိုသူဟာေနာက္လိုက္ ေနာက္ပါေတြနဲ႔ အတူဖိနပ္စီးၿပီးေတာ့ တက္လာတယ္။ ထီးလင္းတုိက္မွာ စာသင္ေနတဲ့ ရဟန္းပ်ဳိအရွင္ေကသရက လူအုပ္ၾကားထဲ၀င္ၿပီး စတီး၀ပ္ကို ဓားနဲ႔ ခုတ္လုိက္တယ္။ လက္ပံတန္းကြမ္းၿခံဇာတိ အရွင္ေကသရ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ေစာ္ကားသူကို ဆံုးမလုိက္တာေလ။ တစ္သက္တစ္ကၽြန္းျပစ္ဒဏ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ လက္ထဲမွာဘာလက္နက္မွ မရွိေပမယ့္ သံဃာဆုိတာသတ္ၱိရွိတယ္။ သံဃာေတာ္ ကိုေစာ္ကားတာဟာ ဘုရားရွင္ကိုေစာ္ ကားတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ သံဃာေတာ္တုိ႔ ညီၫြတ္စြာအုံႂကြလာၾကၿပီဆုိရင္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ေရွာင္ေပးေတာ္မူရ တဲ့ သာဓကဟာ ဓမၼပဒပါဋိေတာ္မွာအထင္ အရွားရွိတယ္။
ဒါေၾကာင့္ တာ၀န္ရွိသူရွိေတြကို အေလးအနက္ေျပာလုိက္ပါမယ္။ သံဃာ ကိုထပ္ၿပီးမေစာ္ကားၾကပါနဲ႔။ သံဃာ့ သတ္ၱိနဲ႔ ေတြ႕ရင္မလြယ္ဘူး။
ဆင္းရဲကင္းကြာခ်မ္းသာၾကပါေစ
ေရႊစုန္းေခ်ာင္းဆရာေတာ္(အရွင္၀ိစိတၳာလကၤာရ)
Hot News
No comments:
Post a Comment